Děje se

MICRONET ; inzerce nase.broumovsko.cz
Broumovské diskuzní fórum

Diskuzní téma:
 
icon | 11.01.18 07:33:37  |  (9.44.73) | Karel   Broumov - Otovice
https://ekonomika.idnes.cz/nevyuzivane-lokalky-vlak-obce-zachrana-zruseni-lokalni-trate-zeleznice-1o3-/eko-doprava.aspx?c=A180110_205409_eko-doprava_mpl

Že by se blížila doba a obec Otovice zakoupila tuto trať nabízenou k prodeji? Pozemky mají a rozvoji turistického ruchu a nákladní dopravy na kolejích už tedy nic nebrání. A přestanou tak přes obec jezdit větší náklaďáky než je povoleno.
icon | 12.01.18 06:25:17  |  (25.131.239) | jup   Otovický starosta
Ten člověk nemá zájem na žádné obnově nebo čemkoliv jiném. Před lety se mohla tato trať obnovit. Nechtěl. Tak se začal vozit kámen po silnici. Mohla se opravit silnice přes Otovice. Nechtěl. Prý by to mělo jenom za to, že by se zvýšila doprava.

Pokud tam bude za starostu tak zpátečnická osoba, nepostaví se, ani neopraví skoro nic.

Dále bych zmínil, že Polákům už ty kameny tolik nenesou a rozhodně by neměli zájem na tom obnovovat tuto trať za své peníze.

Jediné, co by mohlo zachránit tuto trať by bylo železniční spojení Walbřichu a Klodzka. A ani to není varianta. Cesta přes Meziměstí by byla mnohem delší a její využití přes měsíce mimo letních prázdnin by bylo malé.
icon | 14.01.18 10:31:35  |  (0.90.68) | Tomáš Mach   ???
Nechápu proč by měli poláci vozit štěrk přes naše území a tím snižovat životní ůroveň lidem ,kteří bydlí poblíž tratě.Netík a spol by ten štěrk stejně naváželi po silnici nemělo by smysl vozit štěrk na vagonu pár km a pak to překládat na auta (traktory) a převést na místo určení.Další věc co mám na srdci je to,že zřejmě to není pouze názor pana starosty ale také názor většiny obyvatel Otovic který by měl jako starosta zastávat.Další věc co by byla na místě je,že když by si měli poláci vozit štěrk přes naše území tak by se měl někdo zeptat obyvatel kterých by se dotklo na jejich názor jestli by chtěli aby jim poblíž baráku jezdil několikrát denně nákladní vlak s nulovou přidanou hodnotou jak pro Broumov a okolí tak pro ČR byl by to pouze transit.
Omlouvám se za případné chyby
Lidi to se bojíte za svůj názor že nemáte odvahu napsat své jméno když sem něco napíšete?
icon | 14.01.18 20:57:37  |  (2.10.195) | Petr David   vlaky
Nevidím, že by někdo psal, že chtějí Poláci vozit štěrk naším územím. To sice psali před osmi roky někteří novináři a podle mého názoru se jim pouze povedlo nastartovat docela slušnou hysterii. Pochopitelně bez jakékoli faktické podpory. Kousek za hranicemi mají Poláci svoji trať, která by se dala předělat na dvoukolejku, není tedy třeba tranzitovat Broumovskem. A i kdyby tomu tak bylo, jednalo by se asi o 2 vlaky denně, průjezd obcí zhruba 3 minuty!
Vozit kámen do Broumova po kolejích místo po silnici pochopitelně mělo smysl. Pokud vím, tak dnes vozí náklaďáky kámen z Polska na plochu před nádraží a některý dál (Poříčí?). Všechno po silnici, všechno pod okny, všechno za plného provozu. Kdyby šel kámen po kolejích, dal by se v Broumově vysypat během několika sekund. Tedy stejně, jako z auta. Jen s tím rozdílem, že by putoval 200! metrů od obydlí.
Že lze vozit dráhou i na krátkou vzdálenost je nedávná praxe z našeho výběžku- přeprava vody z Teplic do Náhoda.
To, že se nezprovoznila železnice, to je velká chyba, na kterou dnes doplácí mnoho lidí z okolí. Škoda takové příležitosti, která nám mohla poskytnout především osobní dopravu, která by byla právě tou přidanou hodnotou, kterou postrádáte.. Švýcaři cpou to, co jde na koleje, u nás máme opačný trend.
Ochránit se beze zbytku před negativními vlivy civilizace asi dost dobře nelze. Nakonec, kdo tady jezdí autem, jezdí po silnicích. A k výstavbě silnic je přece nutný kámen.

Šance pro Broumovsko - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=od9EavL1bQI
icon | 15.01.18 14:56:24  |  (0.80.28) | Petr Novák   upřesnění
Dobrý den,
v době, kdy se diskutovalo o obnově trati, nebyl nikdo schopen zaručit, že se kámen nebude vozit zároveň i po silnici. Dále v té době byly železniční pozemky na polské straně převedeny z vlastnictví státu a Gminy Radkow na soukromého vlastníka, vlastníka kamenolomu. Z těchto důvodů (snad ne zpátečnických) zastupitelstvo obce, včetně mě, dělalo veškeré kroky, aby se toto nestalo také na české straně a bývala trať se nedostala do rukou spekulantů. Zastupitelstvo obce mě pověřilo jednáním o případném prodeji pozemku. Bohužel, vše bylo složitější a trvalo déle než jsme si představovali a potřebovali jsme diskuzi o obnově trati oddálit, jinak by cena pozemku velmi rychle vzrostla. Možnost koupit pozemek měl úplně každý, včetně kraje, včetně případného provozovatele, včetně všech zastánců obnovení tratě. Nikdo se o to ani nepokusil. To že se mi nepodařilo diskuzi o obnově trati prodloužit až do konečného převodu a že jsem nedokázal vysvětlit, že otovičtí bojují proti polskému kameni a ne proti železnici je má velká chyba. Na obhajobu pouze uvedu, že s některými tehdejšími politickými představiteli se jednalo velice těžce a o některých námitkách se jednat nedalo vůbec.
Ihned po převodu pozemku na obec zastupitelstvo schválilo usnesení, že obec je připravena podpořit jakýkoli smysluplný projekt obnovy žel. tratě a hned druhý den jsem o tom písemně informoval vedení kraje. Za celou dobu z toho pozemku nebyl prodán ani jedem metr a usnesení zastupitelstva stále platí.
Co se týče rekonstrukce vozovky, obec nic neblokuje. Silnice je krajská a s opravou se může začít ihned. Problém je s výstavbou chodníků, které by podle projektantů stály 14 milionů a musely by se vybudovat na soukromých pozemcích. Převod soukromých pozemků se nám nedaří prozatím dohodnout. Většina vlastníků pozemků se domnívá, že rekonstrukci by měl platit ten, kdo vozovku zničil. Zřejmě se za této situace nechtějí vzdát svého majetku.
icon | 15.01.18 17:10:28  |  (8.150.81) | jup   Reakce
Petr David: Video je moc hezky zpracováno. Jinak bohužel dnes už jsme schopni odpovědět na otázku, kterou kladete na konci videa.

Petr Novák: Omlouvám se, že jsem vás nazval "zpátečnickou osobou", ale bohužel média vás takto vykreslovaly. A ohledně chodníku, mě to nijak nepřekvapuje. Zase tady jsou krásně vidět ty důsledky naších rozhodnutí v minulosti. Kdyby byla železnice, nebyly by kamióny.

Jedinou možností, jak přinutit stát k nápravě této situace je přeprava polských dělníků do českých fabrik a turisté.

Poláci pracují v Hauku, Continentalu, případně i v jiných firmách. Navíc nezaměstnanost v Česku narazila na dno a pracovní síla v Polsku pořád je. Nevím jestli čtete Broumovský zpravodaj, ale město Broumov uvažuje o vybudování průmyslové zóny mezi ČOV a městem. A já rozhodně nechci mít na Broumovsku zahlcené silnici auty z Polska.

No a turisté? To je nám už všem známá věc. Kdo jel v létě přes Adršpach ví, co to je za peklo. Silnice, co tu jsou nebyly kapacitně vybudovány na takovouto zátěž. Jízda na kole se brzy stane adrenalinovým sportem.

Chápu, v roce 2011 byla těžká situace, kdy bylo těsně po jedné z nejhorších finančních krizí. Dnes je situace úplně opačná. Teď je snad ještě lepší příležitost obnovit tuto trať, než tomu bylo v roce 2011.
icon | 15.01.18 23:18:17  |  (5.176.10) | Bc. Jiří Kučera   Odpověď
Plně podporuji případnou snahu za obnovu trati z Broumova do Polska. V Infocentru v Broumově je mnou zpracovaný text, je to výtah ze studie proveditelnosti. Je v tom stručně popsán smysl a přínos pro oblast, včetně zatraktivnění obcí na trati. Pokud bude zájem mám k dispozici text studie (232 stránek) a mám připraven text memoranda k vyjádření obcím na trase z Kłodzka do Walbrzychu jak v češtině tak i v polštině.
icon | 15.01.18 23:43:09  |  (0.80.28) | Petr Novák   Reakce na reakci
Já se omlouvám, někomu to bude znít neuvěřitelně, ale v době, kdy se mluvilo o obnově, tak polskou stranu zajímal pouze kámen. Poláci sice aktivitu české strany vítali, ale prakticky neudělali nic. O tom vypovídá i výše zmiňovaný prodej pozemků. Toto mi potvrdilo, jak bývalé, tak současné vedení kraje. Co se týká kamionů, opravdu jsem věřil, že dohoda s krajem platí a je nepřekročitelná. Naivně jsem si myslel, že to nepovolí. A co se týká zpátečnické osoby, to není vina medií, ale některých naivních politiků, kteří nalítli některým mafiánům a potřebují svojí vyjednávací neschopnost skrýt a hledat jiného viníka. Přesto všechno věřím, že železnice by mohla být v budoucnu turistickým lákadlem a právě Vámi zmiňovaná návštěva Adršpachu spojená s jízdou vlakem, by mohla být alternativou celodenního rodinného výletu nejen pro Poláky. Příklad vidím v Jindřichohradecké úzkokolejce, ale ekonomicky to neumím vyhodnotit.
icon | 16.01.18 00:49:56  |  (5.86.9) | Jiří Malík   Silniční doprava má silné dopady na zdraví lidí kolem cest, jen se o tom nemluví
Reaguji na zde nadhozené zpátečnické označení zastupitelů Otovic apod. Musím toto nařčení striktně odmítnout, protože se nezakládá na pravdě. Situaci na přechodech Broumovska znám od počátku ještě z mé činnosti na Správě CHKO Broumovsko. Ještě před tím, jsem aktivně s exministrem Dejmalem a Solidaritou utajeně připravovali otevření se Polsku a zrušení bariér s PR. Takže ani mne nemůže nikdo nařknout z toho, že bych byl zpátečník:-) Přesto jsme tehdy (někdy kolem roku 1992-3) všichni, včetně starostů a zastupitelů všech obcí došli k jednoznačnému názoru, že nemůžeme dopustit silniční tranzit z Polska - zejména ve směru východ - západ. Proto byla správně omezena tonáž na přechodech Starostín a Meziměstí do 3,5 t. (a i to se vymstilo, vzpomenete-li si, co nejen Otovice zažily v "lafetovém" období dovozu ojetin do Polska). Obec Otovice nakonec souhlasila, aby se nebrzdilo podnikání a nemuselo se neekologicky objíždět přes Náchod, s prolomením této tonáže na 6 t. Ale znáte to, podáte prst, utrhnou vám ruku. Jsou udělovány špatné výjimky na náklady, kdy zejména vadí časově neregulovanou možností průjezdu (kamiony jezdí od 6 ráno a budí celou obec) provoz. Jsou výrazně překračovány hlukové normy ČR. Ohrožována bezpečnost občanů nejen Otovic, ale Velké vsi, Broumova a dále. Výjimky jsou zřejmě i porušovány přeložením tonáže, obcházeny provozem traktorů a nikoli ovyjímkovaným lokálním obchodem s kamenem, ale regionálním - v rozporu s výjimkou, kterou nikdo asi nekontruje atd. Kauza se tahne roky a úředník silničního úřadu podle všech údajů porušuje zákon, jen aby se obec nemohla vůbec řízení o výjimkách vyjádřit (potvrzeno po ročním zkoumání ombudsmanem!!!). Takže kauza jako blázen a minulé vedení kraje bylo rovněž proti obci Otovice a nedalo se s ním rozumně jednat. Nyní se to zlepšilo. Obec a dnes i Spolek Pro Otovice, který zastupuji, podporují silně jak k otevření železničního přechodu v Otovicích, tak k omezení tvrdého automobilového turismu s cílem v Adršpachu a Teplicích n. M. pomocí systémových opatření na Broumovsku, aby se eliminoval negativní vliv silniční tranzitní dopravy z PR Broumovskem (kdy návštěvnost skal je až z 80% tvořena polskou klientelou), která je nejvíce škodlivá. Zde nutno podotknout, že tato situace v žádném případě nevyřeší silniční obchvat Broumova, jak navrhují někteří dopravní analfabeti, ale pouze systém opatření od záchytných parkovišť na polské straně, hlásného systému v centrech destinací, transferu polského tranzitu na kyvadlovou veřejnou dopravu, zejména v dopravních špičkách polských svátků, které jsou hororem, jak už někteří předřečníci naznačili, změna systému objednávání návštěvy apod. Doufejme, že se podaří přesvědčit kraj, aby se pověnoval Broumovsku, pomohl s otevřením tratě do Scienáwky, když už nechal a díky za to, vypracovat Studii proveditelnosti na toto téma. My jsme již loni sehnali patrona na udělení případných dotací na železnici. Je jím pan europoslanec Zdechovský. Doufám, že nyní je věc jasnější a nebude nadále docházet k dezinformacím proto, že někdo není schopen vykonávat svou práci jak na politickém tak na úředním postu či proto, že uvěřil dezinformační kampani některých politiků. Jiří Malík, předseda Spolku Pro Otovice.
icon | 16.01.18 22:14:44  |  (2.10.195) | Petr David   Jak dál?
Dobrý den,
Citace pan Petr NOVÁK: „v době, kdy se diskutovalo o obnově trati, nebyl nikdo schopen zaručit, že se kámen nebude vozit zároveň i po silnici.“
To si nemyslím, protože voda z Teplic se musí mimo zimu vozit po kolejích, podle mé informace díky nařízení CHKO. Mám za to, že v případě kamene by bylo možné dříve, nebo později takovou věc prosadit ještě snadněji. Silnici pochopitelně zcela utlumit nelze, protože místní mají díky ní práci. Domnívám se, že kámen díky snadnému nakládání i vykládání a díky šetrnému transportu patří na koleje.
Pane starosto, v té době jste byl opravdu proti převozu kamene po kolejích. Názor jste projevil např. v článku Petra Záleského v novinách DNES. Pane Malík, to, že Vy o tom nevíte, neznamená, že provoz po kolejích nebyl odmítán. Chápu pana starostu, a nemohu vyloučit, že bych na jeho místě neměl podobný názor, každý musíme logicky vycházet z dostupných informací. Mnoho novinářů tady totiž naprosto neprofesionálně šířilo:
„Zaniklá trať má opět sloužit, ale jen kvůli štěrku“
„Obchodníci se štěrkem usilují o obnovení železnice do Polska“
„Poláci lobbují za železniční trať v příhraničí, chtějí tudy vozit štěrk“
„Trať do Polska má podporu, jen okolní obce se neradují“ Jen k tomuto poznámka, Broumov nebyl proti, Meziměstí jednoznačně pro!
Kdyby se někteří novináři seznámili se situací, vzali si do ruky železniční mapu Polska a Čech, tak by takovéto titulky nikdy nenapsali, jenomže kdo by jim četl nějakou pozitivní zprávu? Poláci mohou snadno vozit jinudy a peážní provoz Českem by byl opravdu ekonomickým a provozním nesmyslem.
Je to za námi, vlaky z Otovic už asi jezdit nebudou (asi díky Polákům). Všechno špatné ale může být k něčemu dobré, máme tady jasné poučení, že na útlumu železnice proděláváme a že je lepší spojit síly.
Broumovsko má podle mého názoru špatnou dopravní obslužnost. Po silnici i po kolejích je doprava směr vnitrozemí pomalá. Po silnici navíc nebezpečnější a více zatěžuje okolí (asi třetina trasy do Náchodu jde někomu pod okny). Vy, co máte mandát a my, co se snažíme na nedobrý stav upozornit, my společně můžeme třeba ledacos změnit. Příště třeba na už diskutované téma „Vysokovská spojka“. Tady bych vyzval pana Malíka, aby nás podpořil, protože nedojde-li k napřímení trati, Česká Skalice-Náchod, železnice na Broumovsku logicky ztratí dech, bude výrazně nekonkurenceschopná a nepomůže jí ani oživení napojení v Meziměstí a v Otovicích. S rozvojem silnic se natvrdo počítá!
Co se týče Jindřichohradecké dráhy, která byla zachráněna díky fandům, je v spíše nostalgickou železnicí. U nás potřebujeme konkurenceschopnou železnici, zrychlit trať, vyměnit vozidla a pravidelné přímé spoje do Hradce Králové. Já bych dal raději srovnání s Libereckem.
Jsme tady sevřeni Hranicí se všemi nevýhodami, jezdit do vnitrozemí se dá pouze jedním směrem. Tady nám stát zatím bohužel moc nepomohl.
Omlouvám se za délku příspěvku.
icon | 16.01.18 22:28:53  |  (5.176.10) | Bc. Jiří Kučera   Reakce na pana Malíka a pana Nováka
Napřed odpověď panu starostovi Novákovi. Pozemky trati na Polské straně jsou ve vlastnictví Gminy Radków, ale pokud je mi známo v případě rozhodnutí o prodloužení trati do Otovic (polská studie to předpokládá). budou dány k dispozici pro tento účel. Pro pana Malíka, studie proveditelnosti je zpracovaná, je na krajském úřadě královéhradeckého kraje na regionálním rozvoji. V elektronické podobě ji mám i já.
icon | 17.01.18 07:46:52  |  (8.152.115) | jup   Studie
Pane Kučero, nevadilo by vám umístit onu studii na ulož.to. Rád bych si jí přečetl.

Vysokovská spojka by mohla nakopnout zdejší železnici. Protože díky přímé trati mezi Meziměstím a Prahou, by se dalo začít uvažovat i o přímém spojení Prahy s Wroclawí. Vezměte, že nejbližší lepší železniční spojení s Polskem je až někde u Ostravy. Vím o trati mezi Trutnovem a Jelení Horou, ale to není trať, která by měla nějaký mezinárodní význam. Je to sice jenom myšlenka/ nápad, ale tomuto kraji by to velice pomohlo přiblížit se českému tak polskému vnitrozemí.
icon | 19.01.18 22:51:03  |  (5.176.10) | Bc. Jiří Kučera   Studie
Se studií proveditelnosti je to dost komplikované, je to rozsáhlé dílo, přes 230 stránek a výkresů. Pokud jste z Broumova tak je u pana bývalého starosty Broumova Streubela. Dále stručný výtah je k dispozici v Informačním centru na náměstí v Broumově. Ten bych Vám mohl poslat, když mi dáte svůj mail. A potom se domluvíme dále.
icon | 20.01.18 17:15:18  |  (5.176.10) | Bc. Jiří Kučera   Seminář
Dne 22.1. 2018 se v Broumovském infocentru (bývalé kino) koná seminář o budoucnosti Broumova i z hlediska dopravní obslužnosti oblasti. Organizuje to pan senátor Franc a bude přítomen i náměstek hejtmana pro dopravu p. Červíček. Myslím, že by bylo dobré se o možnosti obnovy železnice z Broumova do Polska zmínit a připomenout, že pan Franc před 7 lety byl pro obnovu, ale pak otočil.
icon | 20.01.18 23:28:18  |  (5.176.10) | Bc. Jiří Kučera   STUDIE
Vysokovská spojka, její realizace je příliš nákladná a myslím, že tak hned nebude. Navrhuju schůdnější a levnější řešení. Spojka Bolehošť - Třebechovice. Byla by pouze o 6 Km delší, než je stávající spojení, přes Starkoč, ale v podstatě by obsloužila všechna větší města v oblasti tzn. i Novoměstsko, Opočensko a Dobrušsko, které by získali přímé spojení do Hradce Králové a dále na Prahu.. Jednal jsem o tom i náměstkem hejtmana p. Červíčkem. Pokud bude zájem mám to zpracované.
icon | 21.01.18 11:10:45  |  (2.10.195) | Petr David   zásadní zlom
Vysokovská spojka je klíčová pro Broumovsko, představuje možnost pro 50.000 lidí dostat se do vnitrozemí tím nejrychlejším způsobem a po trase, která co nejméně obtěžuje okolí. Každý druh dopravy má své výhody, koleje jsou vhodnější jako páteř veřejné dopravy, silnice, protože jsou prakticky všude, ty jsou nezbytné pro obsluhu obcí. Aby se uplatnila výhoda železnice, musí být železnice rychlá a toho lze dosáhnout především napřímením trasy. Naše trať (026) byla postavena za Rakouska- Uherska, měla být součástí magistrály Sever- Jih. Protože je dnes situace naprosto jiná, došlo naštěstí zcela logicky k přesměrování taktové dopravy na Hradec Králové (Pardubice), Prahu. V cestě je bohužel dvojí úvrať Václavice-Starkoč, což drasticky zpomaluje jinak nejvýhodnější trasu. Odstraněním této nevýhody by došlo ke zkrácení jízdních dob o 20 minut! Tedy (s jistými úpravami) z Broumova do krajského města za 70 minut, z Meziměstí za 60 a z Náchodu za 30 minut. Zkrácení trasy má vliv i na ekonomiku provozu, dopravce bude platit méně za dopravní cestu, cestující za jízdenku, dále se sníží ekologická zátěž pro obyvatele, tunelová varianta tomu výrazně nahrává. Domnívám se, že si miliardovou investici (asi malinko víc) státem znevýhodněný výběžek určitě zaslouží a že region kolem Nového Města je zcela v jiné situaci. Řekl bych, že nejlepším vodítkem pro posouzení životních podmínek v různých regionech jsou ceny nemovitostí.
Útlum železnice díky ztrátě konkurenceschpnosti bude pro Broumovsko znamenat nárůst silniční dopravy. Tak to vidí ten, kdo používá výhradně veřejnou dopravu.
icon | 22.01.18 04:51:15  |  (5.86.2) | Jirka   Vysokovská spojka
Podle mě je jednoznačně nejlepší V. spojka. Na trase Broumov-Hradec leží docela početná města jako Hronov,Náchod,Česká Skalice,Jaroměř a ta všechna by získala dobré a rychlé spojení s Hradcem Králové. Dnes např. vlak Žďár nad Metují-Hradec Kr. jede 80min,kdyby se to stáhlo na 60min,tak už se dá každodenně dojíždět. Nejsem odborník na dopravu,ale nebylo by také řešením nakoupit nové vlaky a jezdit přes úvrať přímo do Hradce,bez přestupu ve Starkoči ?
icon | 22.01.18 14:16:46  |  (28.68.184) | Honza   Názor
Od samého začátku,kdy se začalo oficiálně jednat o obnovení tratě přes Otovice do Polska,byl největší odpůrce starosta Otovic.Už v roce 2011 odmítl výsledek studie Královéhradeckého kraje.Pokud je mě známo,tak se nejednalo jen o převoz polského kamene,ale v návaznosti na to i o osobní dopravu.Jak to bylo prezentováno starostou Otovic na veřejnosti a ve vaší obci lidem je druhá věc.Každý koho se to nějakým způsobem dotýká nebo ho to zajímá ,by si měl získat pokud možno co nejvíc informací a nespoléhat jen na jednostranné informace některých místních zastupitelů a nebo starosty.Co se týká dopravy přes Otovice,tak tam nejezdí jen soupravy s kamenem,ale vozí se tam i dříví,uhlí,obilí atd.(Broumovské stavební sdružení,Bezedos,soukromý zemědělci atd.)Frekvence přepravy kamene je nepravidelná.Někdy jezdí od rána do podvečera a jsou dny,kdy nejezdí vůbec.Dle mého názoru,tam projede více osobních aut než souprav s kamenem.Každá doprava má vliv na životní prostředí.Některá více některá méně.Myslím si,že pro Otovice by bylo daleko přijatelnější změnit svůj negativní postoj k vlakové dopravě a převozu kamene po kolejích,než trpět převoz po silnici.Ne každá obec či město má možnost volby viz.Pěkov,Náchod atd.
icon | 12.02.18 19:36:13  |  (0.80.28) | Petr Novák   pro: Petr David, Bc Jiří Kučera
Nejprve poděkuji panu Davidovi a panu Kučerovi (oni už budou vědět proč a vše myslím v dobrém slova smyslu, pro ty co nevědí).
Dnes jsem telefonicky ověřoval, jak je to s vlastnictvím pozemků pod kolejemi na polské straně. Asi 1,5 km je ve vlastnictví gminy (samospráva) a zbytek je v soukromém vlastnictví. Důležitá informace však je, že zájem polské gminy o jakémkoli jednání ohledně železnice stále trvá.

Zapište Váš příspěvek do diskuze:
Jméno: (povinné)
E-mail:  
Předmět: (povinné max.255 zn.)
Zpráva:
Icon1
Icon2
Icon3
Icon4
Icon5
Icon6
Icon7
Icon8
Icon9
Icon10
Icon11
Icon12
Icon13
Icon14
Před odesláním příspěvku vyjadřete svůj souhlas s dodržováním pravidel fóra zapsáním slova ANO   
IP ze které bude odeslán příspěvek je 172.18.0.25 (nginx-proxy.nginx-proxy)
Pro zvýraznění textu můžete použít značky:
[B] = tučné - začátek, [/B] konec( např. [B]text[/B] ) [I] = kurzíva - - začátek, [/I] konec ( např. [I]text[/I] ) nebo smajlíky :) a :(
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Za uveřejnované příspěvky zodpovídají jejich autoři.
Uveřejněním příspěvku do diskuse vyjadřuje autor souhlas s pravidly fóra.
Pravidla fóra